حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی تنکابن

حلقه ارتباطی شهید شیرودی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

بسم الله الرحمن الرحیم

به فضل الهی نشست های معرفی اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی با حضور جمعی از نخبگان شهر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه نشست اول معرفی اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی در منزل مسئول کار گروه الگوی پیشرفت اسلامی شهر کرمانشاه در شام نهم دی 1393 برگزار گردید.

موضوع این نشست تبیین اجمالی تفاوت های بنیادین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی بود. سؤال اساسی این نشست گفتمانی این بود -که با توجه به بی توجهی به ابر مسئله عدالت و همچنین بی توجهی به مسئله بنیادین احیای نهاد خانواده در برنامه ریزی توسعه گرا- آیا می توان برنامه ریزی مبتنی بر ادبیات توسعه را برای برنامه ریزی جامعه اسلامی تجویز نمود؟

بی توجهی به عدالت در کشورهای توسعه یافته مشکلاتی مانند ایجاد 50 میلیون فقیر قطعی (تعداد کسانی که در آمریکا کوپن غذا می گیرند) و بی توجهی به احیای نهاد خانواده در کشورهای توسعه یافته مشکلاتی مانند زندگی با حیوانات خانگی و گسترش بیماری های روحی را در پی داشته است.


همچنین در جریان این دوره از فعالیت های گفتمانی الگوی پیشرفت اسلامی در شهر کرمانشاه نشست دیگری در تاریخ دهم دی ماه 1393 در محل حوزه علمیه امام خمینی این شهر و با حضور مدیریت، اساتید و طلاب این حوزه برگزار گردید.

موضوع این نشست بررسی آفات تقنیین -به روش فعلی- بر اساس مفاهیم "اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی" بود. تکثر قوانین(نفس زیاد بودن قوانین مانعی برای تثبیت قوانین در جامعه و نشانه قانونگذاری غیر بنیادین در جامعه است)، تعارض قوانین ( تعارض قوانین خاصیت نظم آفرینی قانون را تضعیف می کند) و عدم موافقت با شرع(قانونگذاری با روش فعلی مخالف شرع نیست؛ ولی موافق قطعی شرع هم نمی باشد) آفات اصلی مدل فعلی قانونگذاری در جامعه است.

بر اساس مفاهیم اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی تلاش برای تثبیت زیر ساخت های هدایت در جامعه با تصویب قوانین موثر گام اول در تغییر نظام قوانین فعلی کشور است. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی