حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی تنکابن

حلقه ارتباطی شهید شیرودی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

بسم الله الرحمن الرحیم

می دانیم که تحقق مسائل نو و تأسیسی در جامعه؛ از مسیر گفتمان سازی و تفاهم می گذرد. گفتمان سازی نتیجه اش: تبیینِ ابعاد یک مسئله و بالتبع مشارکت برای تحقق آن مسئله است. این قاعده کلی در مورد مسئله مهم "الگوی پیشرفت اسلامی"نیز جاری می باشد.

آئین نامه گفتمان سازی برای مسئله الگوی پیشرفت اسلامی -با الهام از برخی مفاهیم "اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی" مانند اصل مُکث و اصل تضارب-شامل مراحل هشت گانه زیر است:

گام اول برای تبیین مسئله الگوی پیشرفت اسلامی انتخاب یک گروه هدف مشخص و علاقه مند برای این موضوع است. باید توجه نمود که برگزاری جلسه برای غیر علاقه مندان و همچنین برگزاری جلسه برای گروه هدف نامشخص منجر به تضارب  نمی شود.

گام دوم پیشنهاد یک تقویم منظم به گروه هدف،برای برگزاری نشست های تبیین الگوی پیشرفت اسلامی است. اهمیت این موضوع آنگاه واضح می شود که توجه کنیم تبیین مسئله الگوی پیشرفت اسلامی نیازمند چند جلسه با فاصله زمانی مشخص است. برگزاری جلسات با فاصله زمانی فرصت تأمل و تحلیل حول مسئله الگوی پیشرفت اسلامی را برای شنونده مباحث فراهم می آورد. در شرایط فعلی پیشنهاد می شود برای آشنائی عمیق با این مسئله چهار نشست-در طول یک سال-برگزار شود.

گام سوم ارسال پیامک منظم با موضوع بیانات آیت الله امام خامنه ای برای گروه هدف در طول دوره برگزاری نشست های الگوی پیشرفت اسلامی است. تأکید به استفاده از بیانات رهبری در پیامک ها به دلیل وجود استدلالهای روشن در بیانات ایشان حول این موضوع است.

گام چهارم اطلاع رسانی حول موضوع و تاریخ نشست ها در قالب مصاحبه، اطلاعیه، بنر و... می باشد. اطلاع رسانی دقیق باعث می شود اعضای گروه هدف برای شرکت در جلسات برنامه ریزی داشته باشند.

گام پنجم ارسال دعوت نامه برای همه اعضای گروه هدف است. در دعوت نامه علاوه بر اطلاعات معمول؛ باید کلیاتی از محتوای نشست درج شده باشد. نمونه ای از دعوت نامه ی مطلوب را می توانید از اینجا دریافت کنید.

گام ششم ارسال پیشخوان برای همه اعضای گروه هدف است. در پیشخوان نشست های الگوی پیشرفت اسلامی خلاصه ای از مطالبِ نشست، تدوین شده است. پیشخوان نشست،تابع موضوع نشست تغییر می یابد. به عنوان مثال معمولا برای نشست های معرفی از  پیشخوان "جهت حرکت انقلاب اسلامی"استفاده می شود. نمونه هائی دیگر از پیشخوان ها را از اینجا دریافت نمائید. همچنین می توان به برخی افراد، پیشخوان های صوتی را  پیشنهاد نمود. به عنوان مثال برای جلسات معرفی اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی استفاده از این پیشخوان صوتی توصیه می شود.

گام هفتم رایزنی با برخی نخبگان و مؤثرین گروه هدف درباره موضوع نشست می باشد. رایزنی و گفتگوی اجمالی -قبل از برگزاری نشست- آمادگی ذهنی  گروه هدف را ارتقاء می دهد.

گام هشتم برپا کردن نمایشگاهی از محصولات پژوهشی، پرورشی و پردازشی مرتبط با اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی در حاشیه نشست می باشد. یک نمایشگاه دقیق گذشته، حال و آینده فعالیت های مرتبط با الگوی پیشرفت اسلامی را برای گروه هدف تصویر می نماید.

لازم به ذکر است که؛ ارتقای سطح تضارب و تفاهم در نشست های گفتمانی الگوی پیشرفت اسلامی ،تابعی از میزان آمادگی ذهنی افراد حاضر در نشست است و رعایت دقیق این آئین نامه -قبل از برگزاری نشست- می تواند آمادگی ذهنی را در افراد دعوت شده به نشست ارتقاء دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی